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Torneio do Guadiana: Empate a zero no Benfica – Bétis Agosto 3, 2007

Filed under: Benfica,Futebol — looking4good @ 10:33 pm
O Benfica está começar mal a época!

Para além dos jogadores a chegarem às prestações (o Benfica está a dez dias de participar na eliminatória que dá acesso à Liga Milionária e o plantel ainda não está definido) acontece que o número de lesionados já é preocupante: Di Maria assinou mas tem lesão muscular (contraída no Mundial sub 20), Cardozo não alinnhou hoje (pensava que era por opção mas não, está lesionado e também não jogará, em princípio, no domingo com o Sporting). Nuno Gomes esse já estava lesionado da época passada e nem as férias chegaram para recuperar! Agora em pleno jogo Zorro saiu lesionado e ao que parece é uma lesão muscular (falta saber a extensão) o que demora sempre tempo a recuperar.

Quanto ao jogo nada de novo. Um jogo pouco interessante, em que o número de defesas dos guarda-redes contam-se pelos dedos (de uma) das mãos! Com jogo no Algarve, em Vila Real de Santo António, até parecia que o futebol tanbém queria estar de férias.

Jogo com pouca velocidade, com o Benfica (ligeiramente) mais postado em jogar no meio-campo adversário, mas sem qualquer grande possibilidade de golo construida.

Na primeira parte ficou na memória um remate de Nelson desviado por um defesa para canto e um remate de Mark Gonzalez de surpresa forte mas ligeiramente ao lado da baliza encarnada.

O Benfica demonstrou os mesmos problemas evidenciados nos dois jogos anteriores, mas desta vez não cometeu nenhum erro defensivo clamoroso. Pouca velocidade, a organização ofensiva deixada a algumas iniciativas de Rui Costa e hoje uma ou outra vez por Fábio Coentrão a jogar na esquerda. Cantos e livres dessperdiçados sem criar qualquer espécie de perigo.

O Benfica fez chegar a bola por duas vezes ao fundo da baliza de Doblas mas ambas precedidas de faltas claras. No primeiro lance Dabao estava nitidamente fora de jogo e no segundo houve uma placagem clara de Bergessio a um defesa do Bétis antes do remate de outro jogador encarnado fazer chegar a bola ao fundo da baliza.

Os espanhóis pareceram mais rápidos nas (poucas) vezes que foram para o ataque mas também Butt teve pouco que fazer.

Um zero (quase) total em que nem os penalties de desempate, desempataram fosse o que fosse. Falhou o primeiro penalty Fernando /defesa de Butt) para falhar o último penalty Miguelito (se nem para marcar um penalty num jogo particular serve … não se entendem como há jogadores que são do Benfica!…). Pelo Benfica marcaram Katsouranis, David Luiz, Mantorras e André Diaz que fez a estreia pelo clube entrando já em plena segunda parte.

João Ferreira arbitrou sem grandes problemas, mas foi preciso pedir autorização não sei a quem para mostrar um amarelo a um espanhol claramente indisciplinado.

As equipas iniciaram:

BENFICA – Butt; Nélson, Luisão, David Luiz e Léo; Petit; Manuel Fernandes, Rui Costa e Fábio Coentrão; Bergessio e Yu Dabao. Jogaram ainda: Zoro, Luís Filipe, Katsouranis e Mantorras (estes quatro entraram no inicio da 2ª. parte), André Diaz., Miguelito e ainda durante três minutos Stretenovic para o lugar do lesionado Zorro.

BÉTIS DE SEVILHA – Doblas; Mark Gonzalez, Illic, Juanico, Babic. Miguel Angel, Rivera, Ondokor, Nano, Pavone e Sobis. Jogaram ainda: Juande, Fernando e Capi

Amanhã jogam Sporting-Bétis para o torneio se concluir no domingo com o Benfica-Sporting

 

Tu casa

Filed under: Uncategorized — looking4good @ 10:12 pm

Mírala,

es tu casa,

nuestra casa,

nuestra única casa…

Mírala,

es tu barco,

nuestro barco,

nuestro único barco…

Paz & Amor

yoymimismo
 

Porto empata a zero com Feyenoord no Torneio de Roterdão

Filed under: FC Porto,Futebol — looking4good @ 9:09 pm
Porto e Feyenoord disputaram um jogo muito tactico, com poucos espaços concedidos num jogo que foi desinteressante para os espectadores que praticamente não viram oportunidades de golo.

Na segunda parte a partir do minuto 65′ houve alguns desiquilibrios, por duas vezes pela esquerda a primeira por Lisandro a segunda por Quaresma o Porto criou perigo e a equipa portuguesa apareceu com ligeira superioridade. No entanto, os holandeses souberam preservar o nulo inicial até ao fim, num jogo em que se estrearam algumas aquisições portistas como Farias, que entrou a substituir Adriano.

O árbitro de Jol internacional bem conhecido, não teve problemas de condução do jogo que decorreu sem qualquer questão disciplinar.

No outro jogo do Torneio o Liverpool venceu por 2-0 a equipa chinesa do Shanghai Shenhua.

Estádio De Kuip, em Roterdão

Árbitro: D. Z. de Jol (Holanda)

FEYENOORD – Timmer; Drenthe, Vlaar, Hofland e De Cler; Hofts, Lucius, Sahin e Bronckhorst; Slory e Makaay. Jogaram ainda: Mols, Buijs, Bruins e André Bahia.

FC PORTO – Nuno; Fucile, Bruno Alves, Pedro Emanuel e Marek Cech; Paulo Assunção (Bolatti, 68 m), Raul Meireles (Leandro Lima, 79 m) e Kazmierczak; Lisandro Lopez (Mariano Gonzalez, 75 m), Adriano (Farias, 75 m) e Ricardo Quaresma (Tarik Sektioui, 85 m).

 

Things We Need To Know Before Exercising

Filed under: Uncategorized — looking4good @ 5:56 pm

(Inspired by noushy’s diet entry, I am sharing with you some facts we need to know before we start exercising) 

Looking down at that spare tyre of ours, we may be immediately regretting ever looking down. Then we start gathering out inner strength and announce the 1 month program to get back in shape.

Wait a minute! Before all that you need to know these facts. You might not be wasting your time.

1) If you want to jog, do it at least 30 minutes and above. This is because your body start burning fat ONLY after the first 20 minutes. If you stop before, you were only just strengthening your muscle and no weight loss what so ever. (of course.. it depends on the intensity of your jogging)

2) The first two weeks of your committed exercise program, you will see a decrease of a few kg immediately. Don’t be too happy just yet, that is just water loss from your body. Keep drinking water to flush all the toxin out.

3) After the two weeks, your body will adapt and any loss is most probably due to your fat loss. Congratulation! keep yourself motivated for there is Fact no. 4 🙂

4) Around week 3 and 4, you will see that there is no weight loss at all, even some weight gain. You follow your routine like crazy, even do extra exercise with higher intensity but still you are gaining more weight each day. Don’t be alarmed. For your information, that is your muscle developing. Muscle is always heavier than fat. And thus the weight gain. Just follow your routine and you will see the result in another 2 to 3 weeks.

5) Our body is SUPER Adaptive. Remember that. You started jogging at maybe 3km for 30 minutes. You will returned home feeling like dying (Ehem my experience ya).

In no time, you will feel the work getting easier each day. This is because of your body is already adapted. Increase intensity with more speed and distance. Rule of thumb, if you exercised and you don’t feel anything. Something’s wrong

5 facts for now, oh ya I have to put the –

Disclaimer – Results will vary with individuals.

 

Are you ready to change your eating habits?!

Filed under: Health — looking4good @ 5:00 pm

How far would you go to change your eating habits in order to be fit and healthy? I’m not talking about dieting here but instead sometimes in order to gain a healthy living style we might have to take some consideration on ‘food- what we eat and how we eat’.Changing how we eat is always a gr8 step towards healthy eating and it will affect how your body performs.The healthier you eat the better you’ll feel.

Not fuelling up with the right nutrients can affect how well your body performs and your overall fitness benefits.Sometimes, there’re myths that hinder your performance if you listen to them.


Let’s see some normal myth busters on healthy eating:
1/Working out on empty stomach.If you hear a rumbling noise in your stomach, it’s actually trying to tell you something.Without listening to them, you’re forcing your body to run w/o any fuel.before you exercise or do any physical activity, always eat a light snack such as an apple.

2/Do not relying on energy bars and drinks,although they are fine once in a while, as they don’t deliver the antioxidants you need to prevent cancer.Fruits and vegies are the best bets, as they are loaded in vits, minerals, fluid and fiber.

3/Skipping breakfast is never a good idea!! As breakfast starts the day.Our body needs fuel as soon as possible and w/o it, we’ll be hungry throughout the day.

4/Low carb diets.Our body needs carbohydrates for our muscles and the storing of energy.


5/Do not eat what you want!Eating healthy and exercising doesn’t give you an all access pass to eat anything you want.Everyone needs the same nutrients whether you exercise or not,as well as fruits and vegies.

6/Although losing weight involves calories, losing it too quickly is NEVER safe.Aim for 1-2 pounds a week.Always make sure that you’re getting enough calories to keep your body operating smoothly.If you start dropping weight too fast, eat a bit more food.

7/Skip soda and alcohol.Water, milk and juice is the best to drink for active pple.Drink often and not require on thirst to be an indicator.By the time you get thirsty, your body is already running a bit oo low.

No matter how old you may be, healthy eating is something you strive for.Once you give it a chance you’ll see in no time at all just how much it can change your life for the better.

NOushy Syah,UK.

 

Musical suggestion of the day – Tony Bennett

Filed under: Music,Musica — looking4good @ 3:41 pm

Tony Bennett [Anthony Dominick Benedetto] was born on August 3, 1926 in Astoria, Queens, New York City, United States)
Blue moon


For once in my life – Tony Bennett and Stevie Wonder

 

Musical suggestion of the day – Tony Bennett

Filed under: Music,Musica — looking4good @ 3:41 pm

Tony Bennett [Anthony Dominick Benedetto] was born on August 3, 1926 in Astoria, Queens, New York City, United States)
Blue moon


For once in my life – Tony Bennett and Stevie Wonder